X-Git-Url: https://git.shemshak.org/~bandali/bndl.org/blobdiff_plain/b058a98dee1a45aec9bc0ff1aaf9890b32555c0f..7808cfc75162b31f8a0a3fa6c462bea40c82d360:/fa/2020/05/29/fsf-internship-intro.html diff --git a/fa/2020/05/29/fsf-internship-intro.html b/fa/2020/05/29/fsf-internship-intro.html new file mode 100644 index 0000000..f87b3df --- /dev/null +++ b/fa/2020/05/29/fsf-internship-intro.html @@ -0,0 +1,106 @@ + + + + +کارآموزی با تیم فنی بنیاد نرم‌افزار آزاد — بندعلی + + + + + + +

کارآموزی با تیم فنی بنیاد نرم‌افزار آزاد

+

نوشتهٔ بندعلی +در ۲۹ مه ۲۰۲۰ (همچنین +در متن ساده)

+ +

نسخهٔ +انگلیسی این مقاله ابتدا در وبلاگ مدیر سامانه بنیاد نرم‌افزار آزاد +منتشر شد:
+Introducing Amin +Bandali, intern with the FSF tech team

+ +

سلام، امین بندعلی هستم و معمولا از نام کاربری bandali +در اینترنت استفاده می‌کنم. در پروژهٔ گنو به عنوان +یک سرپرست و وب‌مستر و مدیر سامانه +ساوانا فعالیت می‌کنم، و خرسندم که مشارکتم در زمینهٔ نرم‌افزار آزاد را به +بنیاد نرم‌افزار آزاد یا همان FSF (مخفف Free Software Foundation) به +عنوان یک کارآموز تیم فنی FSF در بهار ۲۰۲۰ گسترش دهم.

+ +

به واسطهٔ ارتباط کار والدینم با رایانه‌ها به عنوان دو مهندس و +برنامه‌نویس رایانه، از کودکی به بازی و کار با رایانه‌ها علاقه‌مند شدم و +بعدها برای اولین بار در اوایل نوجوانی با گنو/لینوکس آشنا شدم. البته +اولین آشنایی من با دنیای نرم‌افزارهای آزاد هنگامی اتفاق افتاد که چند +سال بعد یکی از دوستان مجازیم به من اشاره کرد که چیزی که به طور مبهم‌وار +به عنوان نرم‌افزار «متن باز» می‌شناختم بهتر است که با عنوان «نرم‌افزار +آزاد» از آن یاد شود، و این دوست عزیز به من کمک کرد متوجه شوم +که چرا +متن‌باز هدف اصلی نرم‌افزار آزاد را برآورده نمی‌کند. پس از یادگیری و +خو گرفتن با ایده‌ها و ایده‌آل‌های نرم‌افزار آزاد، به مرور شروع به فعالیت +در عرصهٔ نرم‌افزار آزاد کردم. به عنوان یک علاقه‌مند و محصل در شاخهٔ علوم +رایانه که از مطالعه و دستکاری کد متن برنامه‌های مختلف لذت می‌برد و هر از +گاهی برنامه‌های خودش را می‌نویسد، تا می‌توانم کدم را تحت مجوزهای کپی‌لفت +قوی مثل GNU AGPL +منتشر می‌کنم.

+ +

مشارکت من در پروژهٔ +گنو ابتدا در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک وب‌مستر داوطلب آغاز شد، و بعدا از +آخر سال گذشتهٔ میلادی به عنوان یکی از +سرپرستان گنوزیلا و +آیس‌کت. تقریبا در همان زمان، من گروهی از داوطلبان را برای +سازمان‌دهی و برگذاری EmacsConf +2019 به عنوان یک کنفرانس مجازی و تماما با استفاده از نرم‌افزارهای +آزاد (همانند کنفرانس +عالی LibrePlanet +2020) سرپرستی کردم. +من بسیار گنو ایمکس +را دوست دارم و بیش از هر نرم‌افزار دیگری از آن استفاده می‌کنم. +گنو ایمکس به من در انجام کارهای متنوعی مانند برنامه نویسی و خواندن و +نوشتن رایانامه و چت از طریق IRC کمک می‌کند.

+ +

در جهت کارآموزیم با تیم فنی FSF، اخیرا با کمک +باب پرو، یک مدیر سامانه +خبرهٔ گنو ساوانا، خودم را با +اجزای مختلف زیرساخت آن و برخی وظایف مدیریتی و سرپرستی ساوانا آشنا کرده +و به تدریج بر عهده گرفتم. من همچنین یکی از اعضای کمیته سیستم‌های +باشگاه علوم رایانه دانشگاه‌مان هستم، که نظارت و سرپرستی گروه بزرگی +سرورهای گنو/لینوکس برای اعضای باشگاه را بر عهده دارد.

+ +

برای کارآموزیم با تیم فنی FSF، با اعضای تیم روی چند کار و پروژهٔ +مختلف کار خواهم‌کرد، از جمله کمک به پیشبرد +پروژهٔ میزبان +نرم‌افزار آزاد و چندین تغییر و بهبود مختلف برای gnu.org. مشتاقانه +به استقبال یادگیری نکات جدید و کسب مهارت‌های ارزشمند به واسطهٔ کارآموزیم +با تیم فنی فوق‌العادهٔ FSF می‌روم، که زحمات بسیاری برای پروژهٔ گنو و جامعهٔ +بزرگتر نرم‌افزار آزاد می‌کشند.

+ +
+

Copyright © 2020, 2021 bandali

+

Copying and distribution of this file, +with or without modification, are permitted in any medium without +royalty provided the copyright notice and this notice are preserved. +This file is offered as-is, without any warranty.

+

رونوشت و توزیع این پرونده با یا بی تغییر در سراسر +دنیا بدون حق امتیاز و در هر رسانه‌ای مجاز است، به این شرط که اعلان حق +تکثیر و این اعلان حفظ شوند. این پرونده به صورت موجود و بدون هیچ گونه +ضمانت ارائه می‌شود.

+ +