X-Git-Url: https://git.shemshak.org/~bandali/bndl.org/blobdiff_plain/ca00a074941f17e9d5bda7fc5d01c938b629720b..56af22d033482f66966fb7b8edc2bb18f2fec477:/fa/2020/05/29/fsf-internship-intro.html diff --git a/fa/2020/05/29/fsf-internship-intro.html b/fa/2020/05/29/fsf-internship-intro.html deleted file mode 100644 index 56e059b..0000000 --- a/fa/2020/05/29/fsf-internship-intro.html +++ /dev/null @@ -1,106 +0,0 @@ - - - - -کارآموزی با تیم فنی بنیاد نرم‌افزار آزاد — بندعلی - - - - - - -

کارآموزی با تیم فنی بنیاد نرم‌افزار آزاد

-

نوشتهٔ بندعلی -در ۲۹ مه ۲۰۲۰ (همچنین -در متن ساده)

- -

نسخهٔ -انگلیسی این مقاله ابتدا در وبلاگ مدیر سامانه بنیاد نرم‌افزار آزاد -منتشر شد:
-Introducing Amin -Bandali, intern with the FSF tech team

- -

سلام، امین بندعلی هستم و معمولا از نام کاربری bandali -در اینترنت استفاده می‌کنم. در پروژهٔ گنو به عنوان -یک سرپرست و وب‌مستر و مدیر سامانه -ساوانا فعالیت می‌کنم، و خرسندم که مشارکتم در زمینهٔ نرم‌افزار آزاد را به -بنیاد نرم‌افزار آزاد یا همان FSF (مخفف Free Software Foundation) به -عنوان یک کارآموز تیم فنی FSF در بهار ۲۰۲۰ گسترش دهم.

- -

به واسطهٔ ارتباط کار والدینم با رایانه‌ها به عنوان دو مهندس و -برنامه‌نویس رایانه، از کودکی به بازی و کار با رایانه‌ها علاقه‌مند شدم و -بعدها برای اولین بار در اوایل نوجوانی با گنو/لینوکس آشنا شدم. البته -اولین آشنایی من با دنیای نرم‌افزارهای آزاد هنگامی اتفاق افتاد که چند -سال بعد یکی از دوستان مجازیم به من اشاره کرد که چیزی که به طور مبهم‌وار -به عنوان نرم‌افزار «متن باز» می‌شناختم بهتر است که با عنوان «نرم‌افزار -آزاد» از آن یاد شود، و این دوست عزیز به من کمک کرد متوجه شوم -که چرا -متن‌باز هدف اصلی نرم‌افزار آزاد را برآورده نمی‌کند. پس از یادگیری و -خو گرفتن با ایده‌ها و ایده‌آل‌های نرم‌افزار آزاد، به مرور شروع به فعالیت -در عرصهٔ نرم‌افزار آزاد کردم. به عنوان یک علاقه‌مند و محصل در شاخهٔ علوم -رایانه که از مطالعه و دستکاری کد متن برنامه‌های مختلف لذت می‌برد و هر از -گاهی برنامه‌های خودش را می‌نویسد، تا می‌توانم کدم را تحت مجوزهای کپی‌لفت -قوی مثل GNU AGPL -منتشر می‌کنم.

- -

مشارکت من در پروژهٔ -گنو ابتدا در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک وب‌مستر داوطلب آغاز شد، و بعدا از -آخر سال گذشتهٔ میلادی به عنوان یکی از -سرپرستان گنوزیلا و -آیس‌کت. تقریبا در همان زمان، من گروهی از داوطلبان را برای -سازمان‌دهی و برگذاری EmacsConf -2019 به عنوان یک کنفرانس مجازی و تماما با استفاده از نرم‌افزارهای -آزاد (همانند کنفرانس -عالی LibrePlanet -2020) سرپرستی کردم. -من بسیار گنو ایمکس -را دوست دارم و بیش از هر نرم‌افزار دیگری از آن استفاده می‌کنم. -گنو ایمکس به من در انجام کارهای متنوعی مانند برنامه نویسی و خواندن و -نوشتن رایانامه و چت از طریق IRC کمک می‌کند.

- -

در جهت کارآموزیم با تیم فنی FSF، اخیرا با کمک -باب پرو، یک مدیر سامانه -خبرهٔ گنو ساوانا، خودم را با -اجزای مختلف زیرساخت آن و برخی وظایف مدیریتی و سرپرستی ساوانا آشنا کرده -و به تدریج بر عهده گرفتم. من همچنین یکی از اعضای کمیته سیستم‌های -باشگاه علوم رایانه دانشگاه‌مان هستم، که نظارت و سرپرستی گروه بزرگی -سرورهای گنو/لینوکس برای اعضای باشگاه را بر عهده دارد.

- -

برای کارآموزیم با تیم فنی FSF، با اعضای تیم روی چند کار و پروژهٔ -مختلف کار خواهم‌کرد، از جمله کمک به پیشبرد -پروژهٔ میزبان -نرم‌افزار آزاد و چندین تغییر و بهبود مختلف برای gnu.org. مشتاقانه -به استقبال یادگیری نکات جدید و کسب مهارت‌های ارزشمند به واسطهٔ کارآموزیم -با تیم فنی فوق‌العادهٔ FSF می‌روم، که زحمات بسیاری برای پروژهٔ گنو و جامعهٔ -بزرگتر نرم‌افزار آزاد می‌کشند.

- -
-

Copyright © 2020, 2021 bandali

-

Copying and distribution of this file, -with or without modification, are permitted in any medium without -royalty provided the copyright notice and this notice are preserved. -This file is offered as-is, without any warranty.

-

رونوشت و توزیع این پرونده با یا بی تغییر در سراسر -دنیا بدون حق امتیاز و در هر رسانه‌ای مجاز است، به این شرط که اعلان حق -تکثیر و این اعلان حفظ شوند. این پرونده به صورت موجود و بدون هیچ گونه -ضمانت ارائه می‌شود.

- -